Motosumo

Motosumo er en tech-virksomhed i udvikling. Motosumo har udviklet en censorfri-teknologi der gør det muligt at træne intelligent uden brug af dyrt udstyr, men blot ved brug af egen smartphone. Appen kan måle flere træningsparametre, der kan styrke og forbedre træningsoplevelsen både individuelt men også i holdsammenhæng. Med udgangspunkt i Fun, Intelligent og Social blev Motosumos nye visuelle identitet udviklet.

Motosumo har en vision om at få alle fitnessmedlemmer til at elske fitness. Hvordan vil de gøre det? Ved at lade fitness blive en underholdende og social aktivitet, men samtidig give muligheden for at skabe et intelligent indblik i træningsrutinen. Med en overvejende fokusering på appens teknologiske sammensætning, var opgaven at hjælpe teamet bag Motosumo med en ny visuel- og kommunikationsstrategisk profil, der ville kunne løfte Motosumos ambition om at revolutionere fitnessbranchen.

I forbindelse med udviklingen af Motosumos platform har der været en todelt fokusering på henholdsvis identitet- og digitalt design. Med et overordnet koncept med udgangspunkt i ordene ‘Social, Fun og Intelligent’ blev en brandplatform udviklet. Logoet der med sin form ikke kun formidler Motosumos forbogstav, men også visuelt gengiver takten af et hjerteslag med tanken på pulsen, når man dyrker motion. Logoet gav med sine linjer et udgangspunkt for et dynamisk og spændende visuelt layout. Inden for kort tid blev en lang række trykmaterialer herunder plakater, flyers og brochurer, der alle skulle understøtte den nye identitet. Materialet blev medbragt til FIBO2017 (International trade fair for fitness, wellness and health). Med et tæt samarbejde med Motosumos udviklingshold blev appen redesignet. Visionen for dersignet var at skabe et reelt alternativ til markedets nuværende, økonomisk tunge gadgets. Helt afgørende var den tætte kontakt med brugeren af appen for på den måde at tilpasse appens design og funktionalitet til brugernes livsverden.


KundeMotosumoOpgaveArt Direction, DesignÅrstal2017