Logo design og visuel identitet for DEMA
Danish Event & Meeting Awards
Danish Event & Meeting Awards (DEMA) hylder event- og mødebranchens allerbedste aktører gennem året. I 2015 fik jeg stillet opgaven om at udvikle et logo der kunne bruges flere år frem. Logoet bruges nu på tredje år.
Krav til logo design og tidsløs identitet
For at bibeholde et tidsløst udtryk, brugte jeg en skarp geometrisk ramme for logoet. Farvesammensætningen blev valgt ud fra et konservativt farveudtryk, der tillod at logoet kunne bruges i professionel event-sammenhæng.Logoet gik fra statist til dynamisk da bjælkerne i logoets vertikale linjer blev justeret og signalerede bevægelse. De visuelle virkemidler gjorde logoet tidsløst.
Design af hjemmeside og plakater
Hvert år ændres logoets farverne så de tilpasser det specifikke tema som eventet kredser om og gør logoet unikt for hvert år. I 2016 blev opgaven udvidet til også at rumme design og udvikling af website. Her blev udviklet en en indstilling-formular, der gennem DEMAs hjemmeside automatisk generede A2 plakater med de nominerede cases. Plakaterne blev udstillet til selve eventen.
Kunde DEMA - MPI DenmarkOpgave Grafisk DesignÅr 2015-2018